A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дубовицький ліцей
Кролевецької міської ради

Адаптація учнів 5 класу до навчання в середній ланці школи

Дата: 16.01.2020 19:24
Кількість переглядів: 830

Виступ: «Особливості адаптації п’ятикласників до навчання в школі»

Підготувала шкільний психолог

О.П. Топчій

Протягом вересня було проведено діагностику адаптації учнів 5 класу до навчання в середній школі. Для діагностики використали наступні методики: тест шкільної тривожності Філіпса, тест соціальної адаптації Фурмана, соціометричне дослідження Дж. Морено, опитувальник ідентифікації типів акцентуації характеру С.І. Подмазін, Методику складання розкладу уроків на тиждень С.Я. Рубінштейн.

Високий показник адаптації показали : Іллєнко Ю., Піднебесна В., Фесенко Д. Середній показник мають Бурим К., Противень В., Юрченко Д. За тестом тривожності всі показники в межах норми. Дещьо вищі показники мають Противень В., Іллєнко Ю., Піднебесна В., так як ці діти добре навчаються і хвилюються за свої оцінки.За соціометричним опитуванням, лідером класу є Піднебесна Віка, відторгнутими-Юрченко Дарина та Фесенко Даша.

Іллєнко Ю.має антено-невротичний тип характеру. Їй притаманна підвищена психічна і фізична стомлюваність, дратівливість. Піднебесної В. та Фесенко Д. мають гіпертимний тип. Їм характерна висока контактність, балакучість, жестикуляція та раптові спалахи агресії. Противень В. має нестійкий тип. Домінуючою рисою є паталогічна слабка воля. Юрченко Д. має сенситивний тип. Вона має високу вразливість, почуття  власної неповноцінності, низьку контактність.

З гідно результатів методики складання розкладу уроків на тиждень:

Іллєнко Ю.- фізкультура(10),основи здоровя (6), математика (4), історія(1).

Піднебесна В.надає перевагу математиці(3), та інформатиці(3),психології(2),  та різним мовам(китайська, польська, анг., рос.,укр..).

Противень В. мріє про хімію, екологію, географію,астрономію, псих.години, матем., природознавство.

Фесенко Д. влаштовують всі предмети.

Юрченко Д. надає перевагу природознавству та математиці.

Перехід на другий ступінь навчання завжди поєднується зі зниженням     успішності й появою проблем у навчанні в багатьох школярів. Основною причиною таких проблем є перехід до предметного навчання, поява багатьох байдужо-вимогливих педагогів замість однієї турботливої вчительки. Однак найчастіше труднощі полягають не в соціальній адаптації або відсутності індивідуального підходу з боку педагогів, а у розбіжностях програм початкової та середньої школи, у відмінності мети і завдань, які вони перед собою ставлять.

Наведемо деякі труднощі, які виникають під час адаптації:

1.Повільність дитини на уроці. Причиною може бути тип нервової системи.

2. Погано вчиться. Причиною може бути педагогічна занедбаність, низький інтелектуальний рівень.

3.Емоційні порушення (тривожність, замкненість, боязкість, нерішучість, сором’язливість).

4.Надмірна рухливість.(схильність до відволікання, труднощі у концентрації, імпульсивність, порушення дисципліни).

5.Труднощі в контактах з однолітками або відторгненість класом.

6.Інфантильність( незрілість, «дитинність»).

7.Демонстративність (бажання бути в центрі уваги).

Рекомендації вчителям:

1.Зацікавлювати учнів на уроках різноманітною діяльністю.

2.Класному керівнику включити учнів в активну діяльність класу і школи.

3.Давати учням доручення і стимулювати їх виконання.

4.Організувати спільну роботу класу.

5.Сприяти добро бажаним відносинам учнів в класі.

6.Допомагати учням компромісно вирішувати конфлікти, які виникають в класі.

Педагогам стосовно Іллєнко Ю. потрібно зосереджувати увагу на успіхах.

Фесенко Д. та Піднебесну В. залучати до організаторської діяльності. Небажаним є жорстокий контроль та бездоглядність.

Противень В. – позивного контакту, потребує пробудити  в нього інтерес , повагу до власної особистості., власних якостей.

Юрченко Д. потребує встановлення довірливого контакту. Враховувати, що для неї найнестерпнішими є ситуації, де вона є об’єктом глузувань, коли її піддають несправедливим обвинуваченням.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень