07.04.
Самостійна робота
Сьоме квітня
Контрольна робота з розділу "З української прози"
(творчість О. Довженка, Н. Бічуї, В.Дрозда)
Початковий та середній рівень (кожна правильна відповідь 0,5б.)
1. Моральний урок дідів з оповідання О. Довженка «Ніч перед боєм» для молодих бійців полягав у тому, що
А вони попалили всі човни й зірвали ворогові переправу
Б перевернули човни й загинули разом із ворогами
В зробили засідку й побили багато ворогів
Г мужньо витримали знущання ворогів і не видали партизанів
2. Кого діди Платон і Савка ставили за приклад бійцям, що відступали?
А Кармалюка В своїх синів
Б Гонту, Залізняка Г самих себе
3. Кульмінацією у творі Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» є
А поєдинок на шпагах Юлька та Славка
Б суд над Славком
В привід хлопця, який назвався Беркутою, до дитячої кімнати міліції
Г спізнення Славка на театральну виставу до Лілі
4. У невинуватість Славка вірили
А тренер, Лілі
Б Стефко та Юлько
В класний керівник і директор школи
Г інспектор дитячої кімнати міліції, Надія Григорівна
5. "Природною стихією" О. Довженка було:
А малярство; Б кіномистецтво;
В музичне мистецтво; Г вчителювання.
6. Твір "Ніч перед боєм" за жанром – це:
А оповідання; Б роман; В повість; Г казка.
7. Хто переправляє солдатів через Десну:
А дід Платон; Б дід Савка;
В Петро Колодуб; Г дід Платон і дід Савка.
8. Що сталося з дідом Савкою і дідом Платоном:
А залишилися живі; Б переїхали в інше місто;
В нічого не змінилося; Г померли.
9. Найбільше кінь Шептало не любив
А їздити на базар, крутити колесо Б ходити з усіма кіньми на водопій
В возити важкі вантажі — дрова, цеглу
Г битися, штовхатися біля кормушки
9. Кінь Шептало з оповідання В. Дрозда пишався
А своєю силою, красою, незвичайністю
Б тим, що він був чемпіоном з бігу
В своїми предками — цирковими кіньми
Г тим, що його любив конюх і підгодовував смачненьким
10. Хто з учителів підтримував Славка Беркуту і став на його захист:
А вчитель географії; Б вчитель історії;
В вчитель хімії; Г вчитель біології.
11. Куди віднесли сороку з перебитим крилом герої повісті "Шпага Славка Беркути":
А додому; Б до сусіда;
В до вчительки Надії Григорівни; Г до вчителя географії.
12. Хто з однокласників вирішив помститися Славкові:
А Стефко Вус; Б Лілі Теслюк;
В Юлько Ващук; Г Василь Лопух.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь 1б.)
1. Установіть відповідність: Герой - Учинок
1.Славко Беркута А) Рятує сороку з переламаним крилом
2. Стефко Вус Б) Страждає через недовіру однокласників
3. Юлько Ващук В) Вірить у невинність Беркути
4. Лілі Теслюк Г) В міліції називає чуже прізвище замість свого
Д) Не боїться пити вино на вулиці.
2. Яку науку намагався передати дід Платон солдатам, яких перевозив?
3. Продовжте речення.
Прикладом знеособлення людини є герой твору... Чому? Поясніть свою думку.
Високий рівень (правильна змістовна відповідь 3б.)
Напишіть твір-мініатюру ( 10 -12 речень, + 1-2 цитати) на одну з тем:
1. Висловіть свої судження про необхідність виховання патріотизму. Можливо, воно не потрібне в нашому глобалізованому світі? (за оповіданням О. Довженка «Ніч перед боєм» та власними спостереженнями)
2. Дід Платон і дід Савка – справжні патріоти і захисники рідної землі.
3. "Шпага Славка Беркути" – повість про проблеми підлітків, їхню дружбу і зрадництво.
Десяте квітня
Самостійна робота
Позакласне читання
Іван Сенченко «Діамантовий берег»
- Знайти в Інтернеті й прочитати книгу Івана Сенченка «Діамантовий берег».
- Написати відгук про прочитану повість ( 12- 15 речень).