A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дубовицька гімназія
Кролевецької міської ради

Аналітичний звіт психологічної служби

Дата: 13.06.2022 10:42
Кількість переглядів: 911

         «ЗАТВЕРДЖУЮ»

Директор Дубовицького ліцею

Кролевецької міської ради 

__________  Олена КОРСУН

 

 

Аналітичний звіт

психологічної служби

Дубовицького ліцею

Кролевецької міської ради

Топчій Олени Петрівни

за  2021-2022 н.р.

 

І. Загальні відомості про психолога та соціального педагога.

Психолог Топчій Олена Петрівна, освіта вища психологічна, загальний стаж – 17 років на посаді практичного психолога.

ІІ. Характеристика умов роботи.

2.1. Навантаження: 0,25 % психолога та 0,25% соціального педагога.

2.2. Робоче місце:  кабінет практичного психолога. В кабінеті: один письмовий стіл, дві шафи для документації, 16 стільці, 11 парт.

2.3. Матеріально-технічне забезпечення кабінет комп’ютером  не забезпечений, є можливість працювати на комп’ютері в школі. Методичне забезпечення: за власний кошт.

 

ІІІ. Аналіз основних напрямків роботи.

3.1. Мета: Створення та забезпечення правового, гідного існування дитини, забезпечення сприятливих умов життєдіяльності дитини і її сім’ї, сприяння успішному вирішенню проблем дитини, корекція необхідних психологічних та соціальних змін, сприяння гармонійному розвитку особистості учня.

Проблема, над якою працює соціально-психологічна служба у 2021-2022 н.р.: «Профілактика жорстокості та насильства в школі».

Виходячи з цього, соціально-психологічна служба працювала над проблемою особистісного зросту та соціалізації учасників навчального процесу. Для цього психологічною службою школи на протязі семестру була проведена робота з учнями, працівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу в наступних напрямках: психодіагностична робота, консультаційна робота, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота, психологічна просвіта, навчальна діяльність, організаційно-методична робота, зв’язки з громадськістю.

3.2. Діагностичні дослідження.

Учні: З учнями 1 класу проведена діагностика психологічної готовності першокласників до шкільного навчання (Методики: Гуткіна «Будиночок», опитувальник для вчителя Ковальова Л. М.). Всі 7 учнів 1-го класу адаптовані до навчання в школі.

Був здійснений контроль за адаптацією учнів 5 класу до нових умов навчання: дослідження мікроклімату у класному колективі, діагностика рівня адаптації. (Методики:соціометричне дослідження, адаптація до навчання в середній школі А.В. Фурмана, тривожність Філіпса).

Протягом року під час дистанційного навчання було організовано онлайн діагностування за допомогою Test Pad у Vearber группах та на сайті школи. Учні 7-11 класів зареєструвалися та пройшли онлайн діагностування на платформі «Обери професію до душі».

         3.3. Консультативна робота.

Протягом року проводилась консультативна робота з всіма учасниками освітнього процесу. З батьками проводились консультації онлайн або за допомогою мобільного зв?язку. Кількість наданих індивідуальних консультацій 73: учням – 22 (Основні проблеми звернення: психологічні особливості міжособистісних стосунків, гендерні взаємини, підвищення самооцінки та впевненості у собі, формування емоційно-вольової сфери, взаємини у сім’ї, улагодження конфліктних питань, профілактика порушень навчальної дисципліни, запобігання психологічного тиску серед однолітків та витіснення агресивної поведінки, профілактика пропусків уроків без поважних причин); батькам – 39 (психологічні особливості дитини на різних етапах розвитку особистості, проблема «батьки й діти», формування позитивних рис характеру, профілактика порушень навчальної дисципліни, профілактика пропусків уроків без поважних причин. ); вчителям – 12 (особливості взаємин у класному колективі, особливості поведінки та неуспішності учнів, організація роботи з колективом, з окремими учнями, профілактика пропусків уроків без поважних причин).

Протягом року було проведено профілактичні бесіди з батьками родин із СЖО про відповідальне батьківство.

З початком введення воєнного стану для всіх учасників освітнього процесу проводилися тематичні групові консультації з використанням zoom : «Панічні атаки. Як подолати?», «Життєстійкість», «Особливості реагування дітей на травмуючи події», «Колесо життєвого балансу» та інші.

3.4. Аналіз вжитих заходів щодо захисту прав та інтересів дитини.

- оновлено банк даних дітей та родин, що опинилися у складних життєвих обставинах та учнів, що знаходяться у групі посиленого психолого-педагогічного контролю;

- здійснено соціальний та психологічний супровід дітей та родин, що опинилися у складних життєвих обставинах та учнів, що знаходяться у групі посиленого психолого-педагогічного контролю;

Проведено відвідувань за місцем проживання дитини –  20 разів у 4 родинах.

3.5. Організаційно-методична робота:

- оновлено картотеку соціально-педагогічного супроводу учнів та родин, що опинилися у складних життєвих обставинах та учнів, що знаходяться на внутрішньо шкільному обліку;

- залучені до співпраці спеціалісти соціальних служб та установ.

- психологом школи підібрані методичні матеріали, розроблені тематичні пам’ятки для батьків та вчителів, які розміщено на сайті школи.

- розроблено  методичні матеріали з профілактичної роботи: акція «16 днів проти насильства», обізнаність з проблеми ВІЛ/СНІДу, тиждень толерантності, профілактика булінгу, правове виховання, превентивне виховання, розробки занять для учнів початкових класів.

- підібраний інформаційно-методичний матеріал з питання  формування стресостійкості та резильєнсу в усіх учасників освітнього процесу.

-прийняла участь в VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя» (20 годин).

-пройшла курс  «Базова психологічна допомога в умовах війни» та курс «Психологічні основи допомоги дітям, що постраждали від війни».

-прийняла участь у серії вебінарів «Я- психолог, Я -поруч» спікер Наталія Сабліна.

3.6. Профілактична та просвітницька робота.

Просвітницька робота психолога та соціального педагога проводилась з учнями, батьками та педагогами.

  • Впроваджено програму «Безпечний простір» (2 – 6 кл.), програма «Вчимося жити в мирі» (9-11 кл), програму  Рижак О. В. з профілактики дезадаптації 1 класників, прогаму «Психологічні перлинки для кожної дитинки» (2-3 класи).
  • Проведено заняття з профілактики безпеки в Інтернеті та соціальних мережах (2 – 11 кл.)
  • Проведено профорієнтаційні заняття у 1-11 класах.
  • Проведено заняття з медіа грамотності у  2-11 класах.
  • Проведено бесіди з учнями 1-11 класів про жорстокість, насильство, булінг.
  • Проведено заняття з академічної доброчесності ( 8 – 11 кл.)
  • Проведено бесіди з учнями про правила поведінки на уроках ( 1 – 5 кл.)
  • Проведено бесіди з учнями «групи ризику» про правопорушення, жорстокість, булінг.
  • Продовжено формування у дітей з родин із СЖО соціальних навичок дотримання гігієни.
  • Проведено тиждень толерантності.
  • Проведено заняття «Іще раз про СНІД» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.(9-11 кл)
  • Проведено акцію «16 днів проти насильства»
  • Проведено онлайн консультування щодо стресостійкості та резильєнсу для педагогів та здобувачів освіти.

Проведено тематичні тижні:

-до Європейського дня протидії торгівлі людьми (18.10): квест-гра «Ми проти рабства» та «Людина не товар»;

-тиждень толерантності: акція «Дерево добрих справ», бесіди про толерантність та перегляд відео, мультфільмів та фільму «Доторкнись і побачиш» про толерантність до людей з інвалідністю;

-акція «16 днів проти насильства» (25.11-10.12): вікторина «Подорож з казковими героями до країни Права», он-лайн вікторина «Країна права».

У вайбер групах для педагогів та батьків систематично висвітлено поради щодо збереження психічного здоров?я в умовах війни. На сайті школи щотижня висвітлено просвітницьку інформацію для всіх учасників освітнього процесу.

3.7. Зв’язки з громадськістю. Налагоджений зв’язок з представниками соціальних служб, дільничним інспектором. Протягом року відвідано 20 разів 4 родини із СЖО. З родинами даної категорії було проведено профілактичні бесіди щодо батьківської відповідальності та формування соціальних навичок у дітей.

 

ІV. Участь у реалізації національних, державних та регіональних програм, експериментальній роботі.

  Психологічна служба бере участь у реалізації:

- Законів «Про охорону дитинства» та  «Про обов’язкову загальну середню освіту»;

- Програми протидії торгівлі людьми;

- Програми профілактики правопорушень, рецидивної злочинності та злочинів, скоєних неповнолітніми;

- Загальнодержавної програми профілактики жорстокого поводження з дітьми та насильства в родинах;

- Програми запобігання дитячої безпритульності та бездоглядності;

- Загальнодержавної програми профілактики вживання наркотичних, психотропних речовин та прекурсорів.

 

V. Соціологічний супровід освітнього процесу дітей облікових категорій.

Оформлено облікові картки дітей, щодо яких здійснюється соціальний супровід.

Зібрана інформація про соціальне середовище розвитку дітей, їх соціальну поведінку, навчальні досягнення.

Здійснюється соціальний супровід дітей в школі, контроль за навчанням.

Перевірено умови проживання дітей в родинах. Ведеться контроль за станом здоров’я.

Проводяться інформаційні та профілактичні співбесіди з дітьми та батьками.

 

VІ. Аналіз основних результатів та досягнень.

Виявлення соціальних родинних проблем (особливо дітей та родин, що опинилися у складних життєвих обставинах), розкриття індивідуальних особливостей дитини, надання соціальної та психологічної допомоги, зближення з дитиною та родиною.

З початком воєнних дій, всі учасники освітнього процесу інформовані щодо методів зниження негативного впливу травмуючи подій на психічне здоров?я особистості.

 

VІІ. Аналіз труднощів та ускладнень у роботі.

Нерозуміння батьками учнів проблем та труднощів, бачення в своїй дитині «ідола», безмежна довіра дитині, гіперопіка над дітьми, небажання співпрацювати та дослуховуватись до педагогічних та психологічних порад.

 

VІІІ. Перспективи розвитку на наступний рік, основні завдання:

  • подальше вивчення правової бази та її застосування  при здійсненні соціально-правового патронажу;
  • надання соціальної та психологічної допомоги кожному учневі незалежно від його можливостей та здібностей;
  • поглиблення діагностичного напрямку роботи;
  • впровадження соціально-педагогічної та психологічної просвіти батьків;
  • робота над підвищенням психологічної компетентності вчителів;
  • формування у підлітків відповідальної поведінки, самоорганізації та самоконтролю;
  • сприяння повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі.

 

 

 

Підготувала

Практичний психолог та соціальний педагог                               Олена ТОПЧІЙ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень