A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дубовицький ліцей
Кролевецької міської ради

Річний звіт 2022-2023 н.р

Дата: 13.07.2023 10:34
Кількість переглядів: 52

 

 

 

Річний звіт Директора

Дубовицького ліцею

Кролевецької міської ради

 2022-2023 н.р.

 

 

Кожен навчальний рік особливий і неповторний, цей рік для України важкий і тривожний, адже в країні війна, яка руйнує на своєму шляху все. Підведення підсумків цього навчального року спонукає до осмислення досягнень і невдач, проблем і пошуків та шляхів їх вирішення. Який же слід залишить він в історії нашого закладу 2022-2023 н.р. ви почуєте сьогодні.

Свій виступ хочу розпочати із притчі…

«В один із сонячних днів мудрець разом зі своїми учнями вийшли на прогулянку берегом річки. Зупинившись на березі, учитель сказав: «Подивіться на річку. Вона - саме Життя: то розмірно, то бурхливо протікає. Річка змінюється щомиті, ніколи не повторюючи свій вигляд двічі. Учні довго дивилися на річку, поки мудрець не спитав їх: «А як би ви прагнули досягти своєї мети? Перший учень сказав: «Я б завжди боровся з течією, плив проти неї вперед, до своєї мети». Другий учень сказав: «А я б плив за течією, як та пелюстка, що ковзає по хвилях, і набирався б досвіду в дорозі». Третій учень відповів: «А я б плив до своєї мети, постійно змінюючи тактику, то віддаючись на волю течії, то прагнучи її побороти. Я б обходив небезпечні місця, зупинявся на відпочинок, але потім завжди продовжував би свій шлях». «Ваші відповіді хороші, але недостатньо мудрі», - зауважив Учитель. Учні запитали: «Ну а твій шлях річкою життя, Учителю, який?» Мудрець подивився на своїх учнів і, посміхнувшись, сказав: «Я б навіть не пускався в плавання». «Але хіба твоя мета вже досягнута?» - здивувалися учні. «Ні, але ж і не до будь-якої мети можна дістатися вплав. Можна йти простою дорогою, зупиняючись, відпочиваючи, долаючи перешкоди. Але ще краще, коли ти йдеш не сам – тоді будь-яка мета буде досягнута».

Дійсно, для досягнення мети можна використовувати різні дороги і способи пересування. Можна йти з кимось, а можна й поодинці. Не так важливо, який спосіб обрати. Важливо розуміти, що їх багато. Ми теж, працюючи в Ліцеї, щодня обираємо шляхи для досягнення мети, що поставлена нами напочатку навчального року. Звичайно, не всі дороги було легко пройти, але вони були цікавими, неповторними і завдяки спільним зусиллям шлях під назвою 2022-2023 н.р. було пройдено.

Закінчився навчальний рік і за традицією та згідно з наказом Міністерства освіти і науки України я Корсун Олена Анатоліївна як директор Дубовицького ліцею Кролевецької міської ради зобов’язана прозвітувати про виконану роботу протягом навчального року.

Пропоную вашій увазі звіт про підсумки роботи, адже наші досягнення, а їх чимало, – це результат співпраці всіх учасників освітнього процесу: адміністрації закладу, педагогічних працівників, технічного та обслуговуючого персоналу спільно з батьківською громадськістю, учнівським самоврядуванням під безпосереднім керівництвом відділу освіти Кролевецької міської ради.

Педагогічний колектив Дубовицького ліцею Кролевецької міської ради в поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу з виконання завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти.

У 2022-2023 н.р. продовжувалась реалізація комплексно – цільових програм, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, створення сприятливих умов для розкриття здібностей і нахилів учнів, формування їх навчальних та життєвих компетенцій.

У Концепції загальної середньої освіти наголошено, що школа - це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому всю діяльність навчального закладу ми намагаємося вибудовувати так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника свого життя.

Робота колективу Дубовицького ліцею Кролевецької міської ради протягом року була націлена на створення найбільш сприятливих умов розвитку для всіх дітей із урахуванням їхніх нахилів та здібностей шляхом уведення в освітній процес інноваційних методик навчання й виховання, збереження та примноження шкільних традицій, заснованих на національних та патріотичних засадах, створення умов для максимального розкриття творчого потенціалу, комфортних умов для формування особистості дитини; на співпрацю з батьками, органами влади та громадськістю; на залучення додаткових коштів для покращення матеріально-технічної бази та благоустрою школи.

Головним завданням та основними напрямами роботи Дубовицького ліцею Кролевецької міської ради

у 2022-2023 н.р. були наступні:

– виховання школярів у дусі національно-патріотичного спрямування і створення умов для забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти; для реалізації індивідуальних творчих потреб;

– пошук і відбір творчо обдарованих і здібних дітей; удосконалення системи роботи з професійної орієнтації учнів; професійного розвитку педагогів;

–формування предметних компетентностейіз метою їх належної підготовки до участі у зовнішньому незалежному оцінюванні;

–становлення в учнів цілісного, наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетенстності.

У 2022-2023 навчальному році діяльність Дубовицького ліцею  Кролевецької міської ради (код ЄДРПОУ 24010842, адреса: Сумська обл., Конотопський р-н, село Дубовичі, вул.Цимбала Павла,8,  форма власності – комунальна, засновник – Кролевецька міська рада) була організована відповідно до нормативних документів, що регламентують діяльність закладів загальної середньої освіти :

- Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (№7325 від 28.04.2022), «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та інших;

- Указу Президента України від 16 березня 2022 року № 143 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»;

- постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року №711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні»;

- розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988- р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»;

 - Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 №2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за №1111/35394;

- Державних стандартів повної загальної середньої освіти: на рівні початкової освіти (в 1 – 4 класах) – Державного стандарту початкової освіти (затвердженого Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87); на рівні базової середньої освіти: в 5 класах – Державного стандарту базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898); в 6 – 9 класах – Державного стандарту  базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392); на рівні профільної середньої освіти (в 10 – 11 класах) – Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392);

- наказів та листів Міністерства освіти і науки України.

        Відповідно до  постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», на підставі рішення педагогічної ради закладу (протокол №7 від 10.08.2022 року) освітній процес у 2022/2023 навчальному році розпочався в День знань 1 вересня і тривав до 30 червня 2023 року.

Освітній процес здійснювався відповідно до освітньої програми Дубовицького ліцею Кролевецької міської ради, схваленої педагогічною радою (протокол №7 від 10.08.2022 ), затвердженої наказом директора ліцею (наказ №20-ОД від 10.08.2022).

        Для реалізації виконання освітньої програми закладу був складений річний план роботи, відповідно якого організовувалась діяльність закладу.

 

МЕРЕЖА ЗАКЛАДУ:

Відповідно до Закону України «Про освіту» Дубовицький ліцей Кролевецької міської ради забезпечував освіту трьох ступенів:
1)початкова школа (забезпечує початкову загальну освіту);
2) основна школа (забезпечує базову загальну середню освіту);

3) старша школа (забезпечує повну загальну середню освіту).

початкова школа:

1- 4 класи – 3;

основна школа – 5-9 класів – 5

старша школа – 10-11 класів – 2;

Дубовицький ліцей Кролевецької міської ради - це сучасний заклад, що працює для учнів та спрямовує їх в індивідуальному напрямку. Місією закладу є зміцнення маркетингу та посилення співпраці з батьками, громадськістю.

Мова навчання – українська. Станом на 01.09.2022 року кількість здобувачів освіти становила 72. У межах громади перебували 71 учень, за кордоном - 1. Середня наповнюваність класів – 7,2 учнів. 62 учні переведено на наступний рік навчання; 10 учнів випущено з Ліцею .

Освітній процес організовувався  в безпечному освітньому середовищі за змішаною формою. Освітній процес для здобувачів освіти, які перебували у межах громади,  здійснювався в очній формі.  Для 1 учня, якій перебував за кордоном, організована екстернатна форма здобуття освіти відповідно до поданої батьками заяви.

Для створення належних умов безпечного перебування дітей у закладі на початок року було підготовлене укриття на 106 місць. Найпростіші укриття облаштовані  з дотриманням вимог безпеки та гігієни (акти прийомки наявні). Для підготовки закладу до роботи в умовах воєнного стану було перевірено систему оповіщення, визначено відповідальних за відкриття укриттів, визначено та позначено шляхи евакуації,  проведено тренування з учасниками освітнього процесу дій у разі спрацювання сигналу оповіщення «Увага! Повітряна тривога!».

Учні 1-4, 6-11 класів на 100% забезпечені друкованими підручниками. Учні 5-х класів користувались електронними версіями підручників. Усі посібники та підручники, використовувані в освітньому процесі, мають гриф МОН і відповідають Переліку навчальної літератури та навчальних програм, що мають грифи «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», «Схвалено для використання в освітньому процесі» або висновок «Схвалено для використання в навчальних закладах».

Для організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання в закладі використовуються єдина освітня платформа «Нові знання», шкільний веб-сайт, інші способи комунікації з батьками та здобувачами освіти: батьківські та учнівські групи у Viber, Telegram,  WhatsApp, Messenger. У закладі підключений швидкісний інтернет  – провідний (100 М біт/с) та Wi-Fi. Проте проблемою у 2022-2023 н.р. були постійні перебої у роботі інтернет-мережі, через що виникали проблеми в організації дистанційного навчання в синхронному режимі. Для організації освітнього процесу в дистанційному режимі 100% педагогічних працівників використовують технічні засоби, якими педагогічні працівники були забезпечені державою.

 

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

Освітній процес забезпечували 17 педагогів. Кадрове забезпечення складало 100%, усі педагоги мають фахову вищу освіту, викладання предметів здійснювалося спеціалістами відповідно фаху. Вакансії відсутні. Кадровий склад педпрацівників на початок навчального року: спеціалісти вищої категорії - 6 , спеціалісти І категорії - 5 , спеціалісти ІІ категорії - 5, спеціалісти - 1, мають педагогічне звання   «старший учитель» - 2.

Педагогічний колектив Дубовицького ліцею є компетентним та висококваліфікованим, відкритим до спілкування, здатним працювати в команді. Це вимогливі професіонали, ерудовані, які знаходяться у постійному творчому пошуку, володіють сучасними освітніми технологіями, конкурентоспроможні, мотивують учнів до розвитку, знання предмета та пізнання світу. Їм притаманні гнучкість і нестандартність мислення, вміння адаптуватися до швидких змін умов життя. У сучасних умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нового (нових ідей, задумів, нових підходів та рішень). Це людина, яка володіє певним переліком якостей, а саме: рішучістю, вмінням не зупинятися на досягнутому, сміливістю мислення, вмінням бачити за межі того, що бачать сучасники і бачили попередники. Саме такими є педагоги Дубовицьког ліцею, які постійно беруть участь у тренінгах, вебінарах, EdCamp(ах), конференціях.

У 2022-2023 навчальному році було атестовано 4 педагогічних працівників:

Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»:

- вчителю початкових класів Пархомець Наталії Григорівні;

Продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії педагогічним працівникам, яких за результатами атестації визнано такими, що відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»:

- вчителю фізики та трудового навчання Олійнику Миколі Івановичу

Продовжено на п’ять років строк дії педагогічного звання педагогічним працівникам, які за результатами атестації визнано такими, що відповідають раніше присвоєному педагогічному званню «старший учитель»:

- вчителю трудового навчання Олійнику Миколі Івановичу

Продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії педагогічним працівникам, яких за результатами атестації визнано такими, що відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст І категорії»:

- вчителю англійської мови Подорозі Галині Михайлівні.

Відповідає займаній посаді:

- Карачун Ігор Анатолійович  заступник директора з навчально-виховної роботи.

Шляхом відвідування уроків, відкритих заходів, проведення співбесід анкетування учнів, колег, батьків, вивчалася робота вчителів, що атестувалися.

У 2022/2023 навчальному році пріоритетними для педагогічного колективу були такі напрями освітньої діяльності: продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа»; впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти (далі – Державний стандарт); організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією рф на території нашої держави; посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції; просвіта з питань особистої безпеки; організація навчальної діяльності здобувачів освіти та способів побудови зворотного зв’язку в умовах очної, дистанційної, змішаної форм навчання; психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану.

Відповідно до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 30.11.2020 року № 1480, у закладі у 2022-2023 навчальному році проведено комплексне самооцінювання якості освітньої діяльності за  напрямом - «Управлінські процеси».

Оцінювання самоосвітньої діяльності за напрямком «Управлінська діяльність» проводилося з використанням інформаційно-аналітичної системи для зовнішнього самооцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах загальної середньої освіти та проведення сертифікації педагогічних працівників EvaluEd.

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ В НУШ

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти й науки.

Мета Нової української школи - розкрити та розвинути здібності кожної дитини на основі партнерства учителя, учня та батьків. На сучасного вчителя покладено дуже важливу місію. Учитель повинен не стільки дати певну суму знань учням, скільки правильно мотивувати до засвоєння цих знань, а головне - застосування їх у реальному житті.    

Завдання вчителя – залучати дитину до діяльності, яка спрямована на пізнання світу та місця дитини в цьому світі. Також під час навчання в Ліцеї здобувачі освіти мають оволодіти умінням вчитися протягом життя. Учитель має навчити дітей міркувати, а не пасивно сприймати навчальний матеріал, адже кожен педагог- фасилітатор має свої професійні методи, які він використовує під час навчання дітей. Сучасний учитель має сплануватинавчальну діяльність школярів так, щобна уроці створити такі умови, які б стимулювали активність учнів у навчальній діяльності, бажання вчитися. Діти будуть навчатися із задоволенням, якщо їм буде цікаво. А щоб дітям було цікаво, потрібно створити певні умови. Це може бути ігрова ситуація, яка заінтригує учнів, або нова інформація, яка зацікавить своїм змістом, можливо, вчитель неординарно подасть навчальний матеріал і зможе залучити дітей до роботи. Якими б методами не користувався вчитель, головне, щоб діти розуміли, для чого вони це роблять.

Одним із засобів формування інтересу учнів до навчання є застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Вони підвищують інтерес, дають кращу можливість до засвоєння матеріалута його запам?ятовування. Сучасні діти – це ІКТ покоління, їх мало чим зараз можна здивувати, тому дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Для вчителя - це найкращий спосіб створення наочності, яка допомагає розвитку спостережливості, кращого запам'ятовування матеріалу, зацікавленості учнів.На кожному уроці педагоги проводять валеологічні розминки, музичні вправи або показ цікавого матеріалу до теми уроку, використовуючи ІКТ.

Сьогодні важливо педагогу уміло поєднати традиційні і новітні форми та методи. Набувають неабиякої актуальності «живі вправи», коли учні «перевтілюються» в зміст уроку. Адже гра сприяє активному формуванню світогляду дитини, її моральних і духовних пріоритетів, розвиткові уваги, пам'яті, швидкої реакції, уміння аналізувати, порівнювати і зіставляти. Саме за допомогою гри діти вчаться здоровійконкуренції, яка виробляє навички, необхідні для розвитку ключових компетентностей, спрямованих на формування особистості, патріота, інноватора. Щоб виростити освіченого, всебічно розвиненого, успішного громадянина, необхідно наблизити навчання і виховання кожної дитини до її сутності, конкретних здібностей, майбутньої життєвої траєкторії людини. Це явище в освіті називається дитиноцентризмом. У рамках цієї моделі ми максимально враховуємо права дитини, її здібності, потреби та інтереси. Щодня навчання розпочинається із ранкової зустрічі, де учні діляться своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами. Під час ранкової зустрічі діти разом з учителем мають поділитися якимись своїми враженнями, емоціями, досвідом. Це більше психологічний аспект педагогічної роботи, і він стає на перше місце. Це таке поняття, як емпатія, тобто вчитель має визначити, з яким настроєм прийшла дитина, і дитина має змогу розповісти, чому вона так почувається.

Завдання вчителя – налаштувати діток з різним настроєм на роботу, яка принесе їм користь і задоволення. Важливо також зберегти мотивацію дітей, щоб вони не втрачали інтересу до навчання.

Значна увага приділяється дослідницькій діяльності, де діти самостійно шукають відповіді на запитання, осмислюють вивчене. Це дуже важливий елемент, спрямований на розвиток співпраці, емоційного інтелекту і вміння працювати в команді. Також діти вчаться використовувати отримані знання на практиці. Так від “я знаю” переходять до “я вмію”. Значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому школярі не просто разом розв’язуватимуть, наприклад, математичні приклади, а робитимуть проекти і спільно шукатимуть рішення проблем.

Під час навчальної діяльності у класі активно використовується LEGO. Учні, виконуючи веселі завдання, тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Учням подобається вести „Щоденник вражень», створювати Лепбук, дотримуватися правил класу та виконувати рутини. Цікавими є заняття дослідницького характеру, проведені на шкільному подвір’ї. Не менш цікаво проходять у класі свята, в яких кожен учень бере активну участь у прагненні прекрасного.

Формування ключових предметних компетентностей зумовлене активним впровадженням інноваційних методів та новітніх технологій навчання. Учителі НУШ навчаються на платформі Edera www.ed-era.com, проходять курси в комунальному закладі вищої освіти (КЗВО) при «Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти» (СОІППО), здобували та поповнювали нові компетентності самоосвітою, здійснюючи дистанційне навчання, ознайомлюючись з модельними програмами Нової української школи, вивчаючи специфіку навчання в рамках інтегрованих курсів для здобувачів освіти початкової школи.

На всіх етапах розвитку Ліцею головним завданням було й залишається підвищення рівня професійної майстерності вчителів, адже якість освітнього процесу значною мірою залежить від учителя, рівня його професійної підготовки.

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ ВЧИТЕЛІВ НУШ :

1. Впровадження нового ДС початкової загальної освіти, використання технологій продуктивного навчання учнів з метою стимулювання їх креативності (формування галузевих компетентностей).

2. Формування розвивального освітнього середовища для здійснення пошуково-дослідницької діяльності педагогів.

3. Вивчення, втілення нових технологій навчання та виховання учнів початкової школи в умовах НУШ, активно залучення педагогів до науково-дослідницької діяльності, як компоненту самовдосконалення та мотиваційної компетентності.

4. Висвітлення результатів експериментальної педагогічної діяльності вчителів НУШ у матеріалах періодики, використовувати в роботі Інтернет-ресурси для здійснення інтегрованого результату в навчанні учнів.

5. Розвиток ключових та предметних компетентностей здобувачів освіти для реалізації діяльнісного, знаннєвого й ціннісного компонентів викладання предметів.

6. Реалізація освітньої стратегії соціалізації особистості громадського суспільства для здійснення національно-патріотичного виховання на уроках Нової української шоли.

7. Формування здоров’язберігаючої компетентності дітей через здобуття доступних знань і уявлень про здоровий спосіб життя, основи безпеки життєдіяльності.

У 2022-2023 навчальному році  педагоги  школи  брали участь у міських методичних заходах, що відбувалися онлайн і офлайн, виступали під час онлайн-заходів з доповідями.  Учителі, які атестувалися, презентували власний досвід роботи під час методичних заходів для педагогічної спільноти міста.

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Адміністрація закладу освіти створює та забезпечує належні та здорові умови здобуття освіти. Заклад загальної середньої освіти розміщений у типовому двоповерховому приміщенні. У закладі функціонують 16 навчальних кабінети, обладнані меблями, дидактичним матеріалами, наочністю. 5 кабінетів обладнані інтерактивними комплексами, з них 4 – кабінети початкових класів, у 1 кабінеті наявний телевізор. У закладі є  кабінет інформатики (5 комп’ютери, під’єднані до інтернет-мережі), майстерня, медіатека, спортзал та спортивний майданчик.

Їдальня – 120 посадкових місць - забезпечена технологічним обладнанням та посудом, холодною і гарячою проточною водою. У бібліотеці наявна уся необхідна література.

Ліцей забезпечений швидкісним провідним інтернетом, який постачається по оптоволоконному кабелю. Є WI-FI доступ.

Класні кімнати початкової школи мають на своїй території рекреаційні зони, де розміщені куточки відпочинку. У Ліцеї працює національно-патріотичний гурток «Джура».

Заклад освіти має кабінети інформатики, фізики, математики, української мови та літератури, зарубіжної літератури, англійської мови, біології, хімії, історії, географії, захисту України, мистецтва, майстерні. Початкова школа продовжує впровадження Нової української школи, адже НУШ – це «школа компетентностей», яка співпрацює з батьками і враховує індивідуальність дітей. Для цього створюється сучасне нове освітнє середовище, що сприяє вільному розвитку творчої особистості дитини. З цією метою змінюється просторово-предметне оточення, програми та засоби навчання. У зв’язку з тим, що в шкільному житті зросте частка групової, ігрової, проектної і дослідницької діяльності, урізноманітнено варіанти упорядкування освітнього простору – створено мобільні робочі місця, які можна легко трансформувати для групової роботи. Дизайн освітнього простору початкової школи спрямований на розвиток дитини й мотивації її до навчання. Особлива роль відводиться формувальному оцінюванню, щоб розкрити потенціал кожної дитини та підготувати її до самооцінювання.

У Ліцеї успішно працює центр психологічної служби, який створює умови для саморозвитку учнів, організовуючи діяльність педагогів і батьків на основі принципів гуманізму, взаємодії, співробітництва, позитивного сприйняття особистості, конфіденційності, особистісно-зорієнтованого підходу з урахуванням індивідуальних особливостей. Основною задачею соціально-психологічної служби є створення сприятливих умов для розвитку дитини, встановлення зв’язків і дружніх відносин між учнем, сім’єю та педагогами. У закладі освіти створено безпечні умови навчання, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, режиму роботи, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти.

Колектив працює над удосконаленням матеріально-технічної бази. Кожного року здійснюються поточні ремонти та підготовка приміщення до нового навчального року.

Традиційно освітній процес спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях, адже найважливіше завдання – максимально підготувати самодостатню, цілеспрямовану, високогуманну, патріотичну, соціально активну особистість .

КОНТРОЛЬНО-АНАЛІТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Протягом 2022/2022 н.р. адміністрація Ліцею продовжувала удосконалювати систему управління закладом на всіх рівнях його функціонування та життєдіяльності з метою забезпечення стабільної та якісної роботи колективу. Узгодженість та координація дій адміністрації спрямовані на створення творчого, психологічно спрямованого мікроклімату в колективі та впровадження інноваційних форм роботи.

Управління закладом було спрямоване на здійснення державної політики в галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків, проведення профорієнтаційної роботи. Підвищення якості та ефективності внутрішньошкільного управління забезпечувалося такими документами: перспективним, річним, робочим навчальним, місячним та тижневим планами. Створити цілісну систему інформаційно-аналітичного забезпечення допомагала наявна комп’ютерна мережа.

Управління Ліцеєм здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішньошкільного контролю та календарними планами учителів –предметників і планами виховної роботи класних керівників. Така система сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток закладу.

Метою функціонування Ліцею є створення у закладі освіти конструктивного простору для формування успішної особистості, здатної до розбудови себе в соціумі, задоволенні потреб у здобутті якісної освіти на рівні державних стандартів, виявлення і максимальний розвиток позитивних задатків у пізнавальній, емоційній, естетичній сферах діяльності учнів.

З цією метою у 2022-2023 н. р. адміністрацією Ліцею проведено:

1. Перевірку ведення ділової документації;

2. Здійснено вивчення стану викладання предметів: англійської мови у 6-9 класах; трудового навчання в 1-11 класах; тематична перевірка – адаптація учнів 1-х та 5-х класів до навчання у початковій та базовій школах, дотримання санітарно – гігієнічних норм на уроках фізичної культури, вміння учнів застосовувати знання з основ здоров`я на практиці;

3. Проведено класно – узагальнюючий контроль із навичок читання в 2-4 класах, обов’язкові діагностичні роботи в 2-3 класах та підсумкові контрольні роботи в 5-11 класах, моніторинг навчальних досягнень з окремих предметів у 9, 10, 11 класах; персональний контроль учителів, які атестуються та молодих спеціалістів;

4. Розглядались питання, які підлягають контролю або експертизі з боку адміністрації Ліцею:

- Забезпечення організованого початку навчального року.

- Адаптація учнів 1-го та 5-го класів до навчання.

- Календарне планування.

- Стан виконання навчальних програм.

- Звільнення від ДПА учнів 4, 9, 11-их класів.

- Виконання єдиного орфографічного режиму (перевірка стану ведення зошитів для контрольних робіт, робочих (вибірково)), класних журналів, протоколів, планів.

- Ведення щоденників.

- Виховні плани класних керівників.

- Стан роботи з профілактики правопорушень, дитячої злочинності.

- Атестаційний цикл педагогічних працівників.

- Організація дистанційного навчання в закладі на період воєнного стану.

- Організований порядок закінчення навчального року: здійснено перевірку журналів.

- Ведення особових справ учнів та вчителів, оформлення документів про базову та повну загальну середню освіту.

- Контроль за відвідуванням навчання здобувачами освіти.

Контроль ведення документації продемонстрував, що більшість педагогів закладу працюють над удосконаленням культури діловодства. За підсумками перевірок підготовлені довідки, накази, які заслухані на засіданнях педагогічної ради, методичних об’єднань, циклових комісій учителів - предметників, на нарадах при директорові.

РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Освітній процес здійснюється в Ліцеї відповідно до плану роботи закладу, Статуту Ліцею та навчального плану.

В основу навчального плану покладена нормативна база МОН України. Стратегічними напрямками розвитку початкової освіти залишаються особистісно-орієнтований, інтегрований підхід в освітньому процесі, формування ключових компетентностей здобувачів освіти початкових класів, зокрема, загальнокультурної, громадянської, здоров’язбережувальної, інформаційно-комунікаційної. Навчальний план початкової школи був складений за типовими навчальними планами початкової та основної школи з українською мовою навчання.

Згідно із новим Державним стандартом передбачалось здійснення особистісно-орієнтованого підходу в освітньому процесі початкових класів, тому значна увага методичної служби, педагогічного колективу приділяється подоланню консерватизму в підходах до освітньої діяльності, впровадженню інноваційних технологій. Вивчення іноземної мови за новим Держстандартом з першого класу є досить позитивним фактом. Це дає можливість дітям досягти кращих результатів у вивченні іноземних мов, що так важливо в сучасному світі.

Під час освітнього процесу оцінювання результатів занесені до відповідних сторінок класного журналу, у 1-4 класах НУШ оцінювання проводилось вербально (результати занесені до Свідоцтва досягнень). Підсумкове оцінювання 1-4 класів здійснюється із застосуванням вербальної характеристики особистих досягнень, а його результати фіксуються лише у свідоцтві досягнень двічі на рік.У зведеному обліку навчальних досягнень підсумкові оцінки не заносились. Результати навчання зазначаються за кожною освітньою галуззю згідно з характеристиками результатів навчання, визначених у свідоцтві досягнень за рівнями. Узагальнений рівень із навчального предмета або інтегрованого курсу

1 – 4 класів не визначається.

Аналізуючи дані спостереження, виявили, що з переходом учнів до наступного класу втрачається зацікавленість у навчанні, певна байдужість до результатів і, як наслідок, зниження знань та якісного показника. Проте вже у 9-11 класах спостерігається підвищення рівня показника якості знань.

За підсумками навчального року 3 учні нагороджено Похвальними листами.

У наступному навчальному році слід звернути увагу на учнів, які закінчили навчальний рік на достатньому і середньому рівні з 1-2 дисциплін та продовжити роботу з обдарованими дітьми.

У 2022/2023 н.р. освітній процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.

За підсумками навчального року:

- 62 учні  переведено на наступний рік навчання;

- 10 учнів випущено з Ліцею;

- 3 учні прийшли у перший клас;

- 3 учні нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення в навчанні».

Відповідно до наказу МОН України від 28.02.2022 року №232 учні, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, звільнені від складання ДПА. Відповідно до Закону України від 24 березня 2022 року № 2157-IX здобувачі освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, тобто учні 11-х класів, звільняються від проходження державної підсумкової атестації (ДПА).

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОГРАМИ «ОБДАРОВАНА МОЛОДЬ»

Одним із основних принципів роботи Ліцею є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Упровадженню в життя цього принципу сприяє спільна діяльність адміністрації закладу та педагогів, а саме: виявлення обдарованості дітей та максимальне сприяння їхньому розвитку. З цією метою поповнюється інформаційно-аналітичний банк «Обдаровані діти».

Учителі - предметники проводять підготовку учнів до олімпіад за складеним графіком.

Розвиток високотехнологічного інформаційного суспільства стимулює застосування різноманітних форм позакласної та навчальної роботи з учнівською молоддю. З метою реалізації Державної програми роботи з обдарованою молоддю адміністрацією та педагогічним колективом Ліцею у 2022/2023 навчальному році були здійснені такі заходи:

- поновлення інформаційного банку даних про обдарованих учнів Ліцею, науково-методичної бази з питань роботи з обдарованими дітьми;

- проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних дисциплін;

- організація роботи з підготовки та участі учнів у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад;

- конкурси, фестивалі та виставки творчих робіт учнів, спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей;

- інформування про досягнення учнів Ліцею.

Протягом жовтня 2022 року в Ліцеї проведено І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін.

У жовтні та листопаді в Ліцеї та на рівні Кролевецької  громади проводився І та II етапи Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика та мовно- літературного конкурсу ім. Т.Г. Шевченка. В І етапі міжнародного конкурсу знавців української мови імені П. Яцика взяли участь 25 учнів 3-11 класів. В І етапі конкурсу імені Т.Г. Шевченка взяли участь 6 учні.

Завдання методичної роботи на 2022/2023 навчальний рік:

1. Створити умови для розвитку пошуково-творчої активності та дослідно- експериментальної діяльності педагогічних кадрів;

2. Забезпечити ефективність діяльності методичних формувань;

3. Проводити методичні заходи в мережевій структурі на основі компетентнісного підходу;

4. Розвивати професійну компетентність педагогів шляхом використання інноваційно-комунікативних технологій в освітньому процесі;

5. Систематично підвищувати кваліфікацію педагогів у міжатестаційний період шляхом використання різних форм роботи;

6. Удосконалювати структуру, зміст і форми організації методичної роботи на основі моніторингу й діагностування;

7. Створити кожному вихованцю рівний доступ до якісної освіти.

Головні зусилля зосереджувалися на розбудові соціально-орієнтованого навчання, надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку інноваційних технологій, мотивації до високої результативності у професійній діяльності.

Педагогічний колектив працював над науково-методичною темою «Упровадження освітніх інновацій, компетентнісно орієнтованого підходу як чинників підвищення якості освіти в контексті реалізації нових Державних стандартів освіти».

Тематика заходів зорієнтована на вирішення питань, пов’язаних із науково-методичною темою. На засіданнях методичних рад розглядалися питання:  « Завдання щодо поліпшення освітнього процесу у 2022/2023 н.р.», « Про підвищення професійного рівня вчителя засобами впровадження ІКТ в освітній процес», « Шляхи гуманізації освітнього процесу в Ліцеї відповідно до Державного стандарту початкової та базової освіти», «Про творчу самореалізацію учня у науково-дослідницькій діяльності шкіл нового типу», круглий стіл «Про підвищення професійного рівня вчителя початкових класів та вчителів базових дисциплін шляхом самоосвіти», «Методична робота з учителями, які відчувають труднощі в організації освітнього процесу», «Про підготовку та проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін», «Взаємодія школи і сім’ї у вихованні особистості», «Методи та прийоми якісної підготовки учнів до складання ЗНО», «Про організацію роботи з молодими спеціалістами», «Про стан виконання графіка курсового підвищення кваліфікації вчителів», «Про організацію дистанційного навчання на період воєнного стану» тощо.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників закладу дозволяє зробити висновки про можливості організації освітнього процесу на високому рівні.

Уроки спрямовані на розвиток творчості педколективу в процесі вирішення науково-методичної теми.

Цікавими, пізнавальними та змістовними були предметні тижні:

- Тиждень української мови та літератури: мовознавчий квест «У гонитві за оцінкою».

- Тиждень історії і правознавства. Цікаві заходи: бліц-турнір «Державна символіка», історична гра «Подорож у минуле», вікторина «Історичний марафон».

- Тиждень географії: фотоконкурс «Мальовнича природа рідгого краю», географічний кінозал «Чудеса природи».

- Тиждень математики, інформатики: гра «Інфознайка», конкурс «Фізична показуха», фізична гра «Таємниці чорного ящика».

- Тиждень хімії та біології: хімічний КВК, вікторина «Як я знаю своє тіло», інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?».

Робота спрямована на формування умінь класних керівників плідно працювати з учнями, враховуючи їхні інтереси й запити. На засіданнях МО класних керівників особливу увагу приділяли питанню створенню виховного простору розвитку, активації громадянської позиції школярів, патріотичного виховання.

При проведенні засідань було використано такі форми роботи: круглий стіл, бесіда, аналіз виховних заходів, обговорення тощо.

Дистанційне навчання в закладі здійснювалося відповідно до розробленого Положення про організацію дистанційного навчання, що регулює правовідносини в умовах карантину, зокрема відображає алгоритм дій адміністрації Ліцею, педпрацівників, здобувачів освіти, батьків щодо організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання. Документом передбачено проведення уроків у синхронному та асинхронному режимах із дотриманням усіх санітарно-гігієнічних норм.

Навчання проводилося згідно з розкладом, затвердженим директором закладу, на платформі NZ («Нові знання»). Можемо зробити висновок, що всі педагоги закладу забезпечують засвоєння навчального матеріалу учнями за допомогою інформаційно-комунікативних технологій на високому рівні, навчальні програми з предметів виконали в повному обсязі.

Комп`ютеризація та інформатизація освітнього та управлінського процесів

Із упровадженням нових інформаційних технологій змінюються не лише умови праці, а й завдання, що стоять перед освітянами. Комп'ютеризація освітнього процесу відіграє значну роль у підвищенні якості підготовки до уроків, отриманні необхідної інформації, веденні ділової документації. Основна мета вчителя сьогодні – працювати з комп’ютером самому і вчити учнів. Уміння застосовувати комп’ютерні програми, користуватись послугами мережі «Інтернет» є необхідною умовою формування професійної компетентності педагога. У плані роботи Ліцею – проведення педагогічних рад, семінарів, уроків, конкурсів педагогічної майстерності з використанням нових інформаційних технологій.

 Сайт закладу постійно оновлюється інформацією, на якому відображено його життя. Під час дистанційного навчання на сайті Ліцею розміщено активні посилання на уроки всіх учителів. Використання тематичних форумів та чатів, хмарних сервісів, online спілкування (Skype, Viber, Wats App), різних форм дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу дало можливість закінчити успішно навчальний рік, не порушуючи його структуру та застосовуючи технології дистанційного навчання.

СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ

Щороку в країні посилюється вплив батьківської громадськості на діяльність закладів загальної середньої освіти. Батьки стають активними учасниками освітнього процесу. Вони допомагають педагогам та учням у реалізації соціально значущих проектів та програм. На даний час особливого значення набуває підтримка широкого кола громадськості при вирішенні таких питань:

- оптимальне формування мережі закладів освіти;

- забезпечення соціального захисту учасників освітнього процесу;

- формування здорового способу життя;

- реалізація освітніх програм;

- зміцнення матеріально-технічної бази тощо.

Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.

На батьківських зборах розглядалися питання:

- попередження дитячого травматизму;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я;

- вплив сім’ї на середовище дитини;

- організація навчального року, проведення ДПА;

- проведення ремонтних робіт у закладі протягом року та в літній період.

Співпраці з батьками в Ліцеї приділяється значна увага, вчителі-предметники, класні керівники, адміністрація систематично спілкуються з батьками учнів, організовують спільні заходи, свята. Голова батьківської ради Противень О. М керує роботою батьківського колективу, завдяки чому було здійснено поточний ремонт у класах.

МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Відповідно до статті 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», на виконання пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території зі значним поширенням гострої респіраторної хвороби СОVID-19», Постанови Головного санітарного лікаря від 22.08.2020 №50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)» та з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) у 2021-2022 навчальному році в Ліцеї навчання організовано відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) та здійснювалося системне спостереження за станом фізичного здоров’я всіх учасників освітнього процесу.

Вхідний скринінг та правила поведінки працівників Ліцею

1. Допуск до роботи персоналу закладу здійснювався за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора, захисного щитка або маски, в тому числі виготовленої самостійно) після проведення термометрії безконтактним термометром.

2. Відповідальна особа (медичний працівник або інша уповноважена особа) оглядали персонал закладу перед початком роботи на наявність симптомів гострого респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей).

3. У разі виявлення працівника з підвищеною температурою тіла (вище 37,2 С) або з вищевказаними симптомами, такий співробітник не допускався до роботи, йому рекомендуовано звернутися за медичною допомогою до сімейного лікаря.

4. При виявленні підвищеної температури тіла (вище 37,2  С) або респіраторних симптомів вдома працівник закладу повідомляв адміністрацію Ліцею та не виходив на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

5. Працівник зобов’язаний мати 1 захисну маску на 3 години роботи. Засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочий день - безпосередньо на робочому місці працівника.

6. Після кожного заняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

7. Педагогічні працівники закладу освіти перед початком занять проводить опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби.

8. Після вилучення особи з симптомами інфекційної хвороби в приміщенні, де перебувала така особа, проводилося провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.

9. У випадку, якщо місто Могилів-Подільський віднесено до «помаранчевого» рівня епідемічної небезпеки, педагогам у процесі викладання навчальних предметів рекомендовано використовувати захисні щитки. Багаторазовий захисний щиток використовувався та дезінфікувався відповідно до інструкції виробника.

10. За можливості педагоги проводили заняття з окремих предметів на відкритому повітрі.

11. У разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби СОVID-19 в одного з учнів усі інші учні відповідної групи визнавалися такими, що потребували самоізоляції. Навчання здійснювалося за розкладом уроків з використанням дистанційних платформ.

12. Після проведення уроків у класах, які використовувалися для поділу на підгрупи та в кінці робочого дня проведено очищення й дезінфекцію поверхонь (зокрема дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил тощо).

13. Після кожного уроку проводилося провітрювання класних кімнат упродовж 10 хвилин. При провітрюванні забезпечувалася безпека дітей, зокрема шляхом встановлення замків та фізичних обмежувачів на вікна.

Вхідний скринінг та правила поведінки учнів Ліцею

1. Зустріч учнів 1-2 класів перед початком навчальних занять здійснюється класним керівником на вулиці.

2. Учні заходили до Ліцею через входи, визначенні адміністрацією відповідно до затвердженого графіка.

3. Заборонено допуск до закладу освіти батьків або супроводжуючих осіб, крім осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю.

4. Учням проводили температурний скринінг вибірково або всім у разі потреби.

5. Вчителі проводили опитування та візуальний огляд дітей на наявність інших зовнішніх симптомів гострого респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей), запитували про самопочуття у дитини та/або у дорослого, який її супроводжує.

6. Якщо у дитини визначено температуру тіла вище 37,2С або наявні інші симптоми респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей), дитина до занять не допускалая.

7. Якщо дитина прийшла у супроводі дорослого, її відправляли додому з рекомендацією звернутись до сімейного лікаря; якщо дитина прийшла сама, то на дитину одягали медичну маску, викликали медичного працівника, який проводив дитину до кімнати ізоляції. По телефону викликали батьків дитини та за необхідності - швидку медичну допомогу.

8. Після того, як дитина з підвищеною температурою тіла або респіраторними симптомами була відсторонена від освітнього процесу, до навчання в закладі вона може повернутись лише після одужання та отримання довідки від сімейного лікаря про те, що вона здорова та може бути допущена до відвідування освітнього закладу.

9. Вхід до приміщень закладу дозволявся при наявності захисної маски або респіратора.

10. Для учнів 1-4 класів вхід та пересування приміщеннями закладу освіти дозволено без використання захисної маски або респіратора.

11. Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями Гімназії використання захисних масок є обов'язковим для учнів 5-11 класів.

12. Основним засобом гігієни рук в умовах закладу освіти є миття рук з милом.

13. Використання антисептиків доцільне лише в тому випадку, коли відсутній доступ до проточної води з милом. Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або як заміна миття рук або антисептичної обробки не рекомендується.

14. Переміщення коридорами допускається при переході з класу у клас, відвідування їдальні, туалетних кімнат, бібліотеки з дозволу вчителя чи класного керівника або за графіками.

15. Відвідування Ліцею з ознаками респіраторних захворювань категорично заборонено.

16. Вихід після закінчення уроків здійснювався через ті ж двері, які використовувалися для входу.

Дії при виявленні симптомів гострої респіраторної

хвороби в працівників або учнів під час освітнього процесу

- При виявленні симптомів хвороби в дитини (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей) учню одягають медичну маску, проводять його в ізоляційну кімнату та повідомляють батьків або опікунів. Сповіщають медичного працівника закладу для надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.

- При виявленні симптомів хвороби (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей) у працівника він/вона негайно відсторонюється від роботи. За можливості, він/вона самостійно повертається додому та негайно звертається до сімейного лікаря. Якщо ж стан важкий, працівнику одягається медична маска, він/вона відправляється в ізоляційну кімнату, де чекає прибуття медичної швидкої допомоги. Після вилучення особи з симптомами гострого респіраторного захворювання в тих приміщеннях, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.

- У випадку підтвердження в учня або працівника закладу COVID-19 проводиться визначення кола контактних осіб. Усі контактні особи відправляються на самоізоляцію під медичний нагляд сімейного лікаря на 14 днів з дня останнього контакту з особою, в якої підтверджений випадок COVID-19.

Гігієна рук учасників освітнього процесу в Ліцеї

- Основним заходом гігієни рук в умовах закладу освіти є миття з милом, що є необхідним у таких випадках: після входу до приміщення Гімназії; перед початком уроків та після прогулянки; перед прийомом, приготуванням та роздачою їжі; після відвідування туалету; після уроків фізичної культури; після зняття або перед одяганням засобів індивідуальної гігієни; коли руки явно забруднені.

- Тертя рук з милом повинно тривати не менше 30-40 секунд.

- Кожен рукомийник обладнаний рідким милом в дозаторі та сушками для рук.

- Дозатор для мила технічний працівник миє та дезінфікує перед кожним наповненням новою порцією, якщо місткість для мила багаторазова.

- У разі обробки рук антисептиком кількість антисептику на одну обробку – не менше 3мл. Для ефективної обробки рук використовувати антисептичні засоби з загальним вмістом спирту не менше 60%. Обробка рук антисептиком проводиться методом втирання протягом 30 секунд. Перед нанесенням антисептику руки мають бути повністю сухі.

- Медичні рукавички використовуються лише у медичних пунктах медичними працівниками та за показаннями.

Безпека повітря закритих приміщень Ліцею

- Дотримання безпеки повітря закритих приміщень Ліцею відбувається шляхом провітрювання згідно з графіком.

- У навчальних кабінетах провітрювання здійснюється вчителем після кожного заняття протягом не менш, ніж 10 хвилин.

- Провітрювання холів, коридорів, їдальні здійснюється відповідальною особою під час навчальних занять, після перерв відповідно до графіку.

Прибирання та дезінфекція поверхонь

- Для прибирання у приміщеннях Ліцею використовуються спеціальні миючі засоби (поверхнево-активні речовини).

- Прибирання у приміщеннях закладу здійснюється технічним працівником відповідно до графіка, не рідше 3-х разів на день та по мірі забруднення.

- Прибираючи, потрібно пересуватись від чистих об’єктів до брудних та від розташованих вище до розташованих нижче.

- Для обробки та дезінфекції висококонтактних поверхонь (наприклад, ручки дверей з двох сторін, робочі столи, клавіатури комп’ютерів, пульти, поручні, крани тощо) використовуються спиртовмісні дезінфекційні засоби.

- Миття іграшок проводиться в мильному розчині щоденно після завершення роботи. Усі іграшки, які знаходяться в закладі, мають бути виготовлені з матеріалів, що можуть митися.

- Відповідальна особа контролює наявність та склад миючих та дезінфікуючих засобів та виконання графіків прибирання технічним персоналом.

- Технічний працівник здійснює прибирання у захисній масці чи респіраторі та рукавичках.

- Інвентар для прибирання дезінфікується технічним працівником в кінці кожного робочого дня.

Контроль за якістю проведення перелічених заходів здійснювала медична сестра закладу.

ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

Головним завданням сучасного навчального закладу є підтримка й поліпшення здоров’я дітей. На харчоблоці, в основному, в наявності необхідне обладнання для приготування їжі. Кухонне обладнання все промарковане. Харчоблок забезпечений проточною гарячою і холодною водою. Цех миття посуду забезпечений всім необхідним для дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

Раціон харчування містить необхідні харчові продукти.

Адміністрацією Ліцею та медичним працівником систематично здійснюється контроль за станом харчування, дотримання санітарного стану харчоблоку, оцінювання якості продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до вимог чинного законодавства, дотримання технології приготування страв згідно з технологічними картками, видачу готових страв учням, згідно з меню-розкладкою, дотримання правил особистої гігієни персоналом, перевірка наявності гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку, про що зазначається в Журналі здоров'я працівників харчоблоку. Для ознайомлення учнів та батьків з меню, цікавими порадами і т. ін. в їдальні оформлено відповідні стенди.

Питання виробничого характеру, в межах компетенції, вирішуються дирекцією Ліцею та відповідальними за організацію харчування особами.

БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАПОБІГАННЯ

ДИТЯЧОМУ ТРАВМАТИЗМУ

У 2022/2023 навчальному році в Ліцеї проводилася робота з поліпшення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу.

Протягом навчального року виконувалася програма з предметів «Основи здоров'я», «Фізична культура» та Захист України.

Відповідно до виховних планів роботи класними керівниками проведено бесіди щодо:

- застереження нещасних випадків з дітьми від отруєння газом, грибами іншими речовинами;

- правил поведінки на воді, кризі;

- попередження нещасних випадків щодо ураження електричним струмом, блискавкою;

- профілактики травматизму дітей від вибухонебезпечних предметів;

- правил поведінки на вулицях і дорогах;

- правил пожежної безпеки;

- попередження всіх видів дитячого травматизму напередодні канікул, перед екскурсіями, турпоходами тощо;

- правила безпеки під час карантину;

- про епідемічну ситуацію у зв’язку із захворюванням на COVID-19 та дотримання санітарно-гігієнічних норм;

- правила безпечної поведінки учнів в умовах воєнного стану;

- правила безпечної поведінки учнів під час повітряної тривоги;

- правила безпечної поведінки учнів у разі загрози чи ведення бойових дій;

- правила безпечної поведінки учнів у разі ураження стрілецькою зброєю;

- правила безпечної поведінки учнів при проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з небезпечної зони;

- пожежна безпека. План евакуації на випадок пожежі;

- правила безпечної поведінки учнів у разі знаходження мін і вибухонебезпечних предметів;

- правила безпечної поведінки учнів під час масових заворушень;

- правила захисту від дезінформації;

- правила перебування в укритті;

- правила безпечної поведінки учнів під час літніх канікул (в умовах воєнного стану).

Усі бесіди з попередження дитячого травматизму на уроках трудового навчання, фізичної культури, фізики, хімії, біології, інформатики фіксуються в журналах проведення інструктажів.

З метою попередження дитячого травматизму на уроках з основ здоров’я та класних годинах учні виконують практичні завдання із складання схем безпечних маршрутів руху учнів до Ліцею, розігрують рольові ситуації.

ОХОРОНА ПРАЦІ

З метою створення безпечних умов роботи та охорони праці було здійснено:

1. Перевірку електричного обладнання на заземлення, розроблені функціональні обов'язки з питань охорони праці для всіх категорій працівників.

2. Розроблені та затверджені правила техніки безпеки під час організації освітнього процесу в кабінетах інформатики, фізики, хімії, біології, майстерні, спортивному залі.

3. Своєчасно проводилися вступні інструктажі та інструктажі на робочому місці співробітників закладу, учнів, забезпечувалося дотримання санітарно-гігієнічного режиму.

Робота з охорони праці здійснюється відповідно до чинної нормативності, колективного договору Ліцею (розділу «Умови праці», «Охорона праці»), комплексних заходів з охорони праці, забезпечується виконання вимог законодавчої та нормативної бази з даного питання:

- ведення журналів з охорони праці, дотримання порядку проведення та реєстрації інструктажів;

- проведення інструктажів;

- розгляд питання на нараді при директорові, засіданні педагогічної ради;

- реалізація плану заходів з безпеки життєдіяльності учнів;

- проведення роз’яснювальної та профілактичної роботи, ведення відповідної документації;

- дотримання правил протипожежної безпеки;

- виконання плану – заходів проведення ремонтних робіт;

- виконання угоди з охорони праці.

ЗАВДАННЯ НА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Зважаючи на те, що наш заклад знаходиться на шляху постійного розвитку, ми маємо всі ресурси для реалізації поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері освіти, що передбачає поліпшення її якості, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня, тому для нашого закладу залишається актуальною низка питаньта завдань:

– підвищення якості освітніх послуг;

– підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми;

– створення цілісної системи моніторингу;

– активне використання комп’ютерних методичних комплексів;

– покращення результативності ЗНО;

–покращення матеріально-технічної бази навчального закладу.

Імідж Ліцею – це поєднання 3-х складових:

– високі показники успішності учнів-випускників при складанні ДПА та ЗНО;

– високий професіоналізм та педагогічна майстерність колективу навчального закладу;

– потужна матеріально-технічна база.

Взаємо узгодженість вимог закладу освіти та батьків до виховання та розвитку дитини – запорука успіху особистості. З метою зміцнення зв’язків сім’ї, Ліцею та громадськості, надання сім’ям дієвої практичної допомоги у справі виховання дітей, формування в батьків педагогічної підготовки, потреби в самоосвіті, залучення батьків до освітнього процесу в закладі протягом поточного навчального року було організовано на належному рівні роботу з батьками в трьох напрямках: індивідуальна, масова, залучення батьків до участі в класних та загальношкільних справах.

          Отож, випускник сучасної української школи згідно принципів навчання  повинен бути сформованою особистістю, яка усебічно розвинена, здатна до критичного мислення, поважає гідність і права людини, своєї держави, патріот-інноватор, який здатний змінювати навколишній світ з активною громадською позицією.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень