A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дубовицький ліцей
Кролевецької міської ради

Техніка "Маяк"

Дата: 15.04.2022 09:23
Кількість переглядів: 234

Техніка "Маяк"????

Маяк – символ вірного шляху та надії. Призначення маяка – "освітлювати" безпечний шлях для суден. Маяками користувалися здавна (в 3 ст. до н.е. побудований Александрійський маяк (одне з чудес світу)), тому метафора "надійного шляху" у кризові часи не нова (у шторм моряки орієнтуються, в т.ч. і на маяки), проте завжди актуальна. І, звичайно, всі ми знаємо про маяк розміщений на о. Зміїний????

????Мета: зняття психоемоційного напруження та зниження рівня тривоги, підвищення рівня групової взаємодії.

???????Вікові обмеження: 11+ років.

????Обладнання: ліхтарик, стільці (або інші предмети), стрічка тощо.

????Форма роботи: групова.

?Рекомендації: техніку варто застосовувати після стабілізації клієнта та задоволення базових потреб людини (вода, їжа, фізичне здоров’я тощо).

????Інструкція: Уявіть, що подорожуючи на кораблі????, де ти (ім'я дитини) є капітаном???????, ми прямуємо до одного порту прекрасної країни????. І раптом нас зненацька застав шторм????, навколо бурлять швилі????. Ми незнаємо куди прямуємо????, наша навігація не працює????, проте ми сильні і маємо надію???????. І ось, крізь "стіну" дощу, ти побачив промінь світла????, який з'явився на декілька секунд і зник. Потім знову з'явився на декілька секунд і зник????. Придивившись уважніше ти зрозумів, що це проблиски світла маяка????. Орієнтуючись на сигнали маяка проведи свій коробель та пасажирів на борту безпечним шляхом, поміж скель ???? (перешкод), та причаль до потрібного порту.

????Хід вправи:

В аудиторії, в хаотичному порядку, розміщуються стільці (або інші предмети, які можуть використовуватися як перешкоди – скелі). На одній стороні розташовується тренер з ліхтариком (маяк), на протилежному група дітей, які тримаються за спільну стрічку ланцюжком (корабель з пасажирами).

Серед групи дітьми обирається капітан корабля, у разі необхідності – капітан призначається тренером. Також вирішується місце (предмет), що символізувати потрібний порт.

Після цього тренером оголошується інструкція, яка може супроводжуватися різними діями (наприклад, коли розпочинається шторм можна виконати частину техніки "Австралійський дощ"; або здійснювати шарудіння пакетом (імітація вітру і дощу); або поколисування коробля на хвилях (діти разом синхронно нахиляються то в одну, то в іншу сторону) тощо).

Завдання капітана направляти корабель з пасажирами безпечним шляхом, поміж скель (перешкод), та причали до потрібного порту.

Після успішної "висадки" пасажирів у порту всі учасники аплодують і капітану, і пасажирам, і маяку. Відбувається обговорення емоцій та актуального стану.

?Запитання для рефлексивного аналізу:

?Які емоції та почуття супроводжували процес "подорожі"?

?Чи легко було дістатися визначеного місця ("порту")? Чому?

?Що допомогло вам дістатися до визначеного місця ("порту")?

?Яку роль зіграли "маяк", "капітан", "пасажири"?

?Чи міцним був ваш корабель? Чому?

?Чи відправились ви б знову в подорож з цією командою?

© Віктор Панасюк, 2022


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень