Техніка "Мішечок моїх ресурсів"
Техніка "Мішечок моїх ресурсів"
Мета: пошук та відновлення ресурсного стану, зняття психоемоційної напруги та зниження рівня тривоги.
Вікові обмеження: 6+ років. Найбільш ефективне застосування у підлітковому віці.
Обладнання: тканина, ножиці, нитки, клей, папір, картон, фарби, олівці тощо.
Форма роботи: індивідуальна.
Рекомендації: техніку варто застосовувати після стабілізації клієнта та задоволення базових потреб людини (вода, їжа, фізичне здоров’я тощо).
Інструкція: Створімо твій власний мішечок ресурсних речей, який ти зможеш брати з собою у подорож (бомбосховище) та за необхідності (навіть, у разі небезпеки) використати їх як захист або заспокоєння.
Інструкція може адаптуватися залежно від стану та потреб дитини (клієнта).
Хід вправи: Дитині (клієнту) пропонується створити власний ресурсний мішечок з представлених чи підручних матеріалів та покласти в середину мішечка ті речі, які для нього є ресурсними. Ресурсний мішечок є аналогією до тривожної валізи, в яку ми поміщаємо документи, гроші, одяг, їжу.
З тканини (можливо з паперу (картону), проте зважайте, що папір легше піддається зовнішнім впливам, швидше руйнується) запропонуйте дитині (клієнту) створити найбільш зручний мішечок ("каркас"), який можна брати із собою. Запропонуйте прикрасити мішечок: бісером, малюнками, нитками і тд. Після створення "каркасу" запропонуйте дитині (клієнту) наповнити мішечок ресурсними предметами, які є наразі (тут і тепер).
Запитання для рефлексивного аналізу:
Які емоції та почуття супроводжували процес створення та наповнення "мішечку"?
Чи складно було створювати "мішечок"? Якщо так, то – Як гадаєш чому?
Якими ресурсними речами наповнений "мішечок"?
Яке ресурсне призначення (функціонал) цих речей (що і яким чином надає ресурс)?
Яких ресурсних речей не вистачає?
Яким чином можна їх віднайти, створити?
Чи здатний самостійно їх відшукати, створити? Якщо ні – Хто може допомогти це зробити?
Коли варто звертатися до вмісту "мішечка"?
Яким чином можна підтримувати баланс предметів в "мішечку"?
Пам’ятайте про ресурси, які ми маємо у "мішечках" нашої свідомості.
© Віктор Панасюк, 2022