06.04
Дата: 07.04.2020 11:43
Кількість переглядів: 492
Самостійна робота
Шосте квітня
Самостійна робота
Особливості художньої мови твору Льюїса Керролла
«Аліса в Країні Див»
- У художній мові цього твору повною мірою виявився талант її автора, котрий з допомогою цікавої гри навчив багато поколінь дітей вільно мислити і вчитуватися в кожне слово, а відповідно - краще його розуміти.
- Випишіть у зошит визначення художніх засобів, за допомогою яких Льюїс Керролл створив особливу мову своєї книги:
Абракадабра - будь-яке незрозуміле слово або набір слів, позбавлений значення.
Абсурд - те, що суперечить здоровому глузду; незвичайний, дивний випадок або явище, яке не має сенсу.
Каламбур - літературний прийом, використання в одному тексті різних значень одного слова або різних слів (словосполучень), схожих за звучанням.
Нісенітниця - щось безглузде, нерозумне, без усякого змісту; дурниця.
- У казковому світі, створеному письменником, немає нічого сталого, правильного. Навіть таблиця множення вже не підкоряється ніяким законам і дає дивні результати: чотири на п'ять - дванадцять, чотири на шість - тринадцять і т.д. «Втім, таблиця множення - ще не аґрумент...». Порушуються не тільки правила мови й математики, але й географічні межі, і тепер столицею Парижа стає Лондон, а Париж - столицею Риму і т.д. Знайдіть у прочитаних розділах інші приклади порушення усталених норм і правил (мовних, математичних, часових, просторових та ін.). З якою метою автор використовує цей літературний прийом?
- Письменник використовує давню англійську традицію створення загадок, що не передбачали відгадок. Наприклад, Капелюшник запитує Алісу: «Чим крук схожий на капшук?» («Why is а raven like a writing-desk?»). У такий спосіб автор стверджує те, що не все у світі має логічне пояснення, і те, що не має пояснення, не означає, що цього не існує взагалі. Знайдіть подібні приклади загадок без відгадок у тексті повісті-казки Л. Керролла. Вигадайте свої загадки без відгадок (щоб у них також була милозвучність, рима на зразок загадки Капелюшника).
Восьме квітня
Самостійна робота
Марина Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці»
- Прочитати статтю підручника про Марину Цвєтаєву, с. 220 - 223.
- Заповнити схему:
3.Прочитайте вірш М. Цвєтаєвої «Книги в червоних палітурках», с.223 - 224.
4. Виконайте в зошитах словникову роботу:
- Скориставшись хмаркою слів, розкажіть про улюблені заняття поетеси в дитинстві.
- Підготуйтеся до контрольної роботи за розділом «Сила творчої уяви».